Søgemaskineoptimering – Husk dit title tag

Google (Foto: Google.dk)

Google (Foto: Google.dk)

Er du nybegynder i den spændende og hurtige verden indenfor søgemaskineoptimering, så får du her nogle hurtige tips og tricks, så du kommer sikkert i gang med dine første forbedringer.

Title tag og den røde tråd

Dette er den vigtigste enkeltstående faktor indenfor søgemaskineoptimering, og set i forhold til vigtigheden, bliver der ikke altid investeret nok ressourcer i optimeringen. Dit title tag på forsiden af dit website, også kaldt hjemmesiden, skal indeholde dét eller de mest konkurrenceprægede søgeord, som du ønsker at blive fundet på, da det oftest er forsiden som får flest link fra andre hjemmesider. Fokusér kun på 1-3 søgeord på forsiden, og sørg for at holde det til maksimalt 67 tegn. Altså sælger du kontorartikler online, kunne dit title tag se således ud:

 

<title>Billige kontorartikler – Dag til dag levering </title>

Desværre ser man stadig ofte title tags som er autogenerede af et CMS, så der står eksempelvis ”Velkommen” eller ”Forside”.

Når det er på plads skal hver eneste side på dit website have sit eget unikke title tag som matcher indholdet på selve siden præcist. Igen skal du bruge dét vigtigste søgeord i titlen. Eksempelvis kunne titlen på din underside med kuglepenne se således ud:

<title>Køb kuglepenne online med hurtig levering</title>

Nøglen til succes er den røde tråd mellem unikt indhold, title tag og URL. Hvis det hele stemmer overens har søgemaskinerne meget lettere ved at forstå indholdet og dermed indeksere det. Arbejder du samtidigt på relevante links fra andre hjemmesider, er du godt på vej til bedre placeringer og forhåbentligt flere salg.

Klik her og læs mere om søgemaskineoptimering på google!

Share

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.