Søgemaskineoptimering for begyndere – Indlæg 3

Google (Foto: Google.dk)

Google (Foto: Google.dk)

Du er allerede i fuld gang med din SEO strategi, og vi har de indlæg 1 afdækket vores produkter og konkurrenter og i indlæg 2 afdækket vores marked. Tiden er nu kommet til at bruge alle disse oplysninger til vores søgeordsanalyse, som er en afdækning af potentialet i markedet, og som skal hjælpe os til at finde det rette fokus og lægge en strategi.

Vi starter med starten

Start med at åbne et nyt Excelark samt en browser med søgeordsværktøjet fra Google her. Du starter i Excelarket med at liste alle dine produkter, ydelser og service. Herefter kopierer du alle ordene og sætter dem ind i søgeordsværktøjet, hvorpå du får et estimeret antal søgninger på Google om måneden. Husk at vælge ”Eksakt match” samt at kigge på de lokale søgninger, da du ellers får hele verden med, hvilket ikke er retvisende.

Herfra noterer du simpelthen antallet af søgninger på hvert søgeord i en ny kolonne, men det er kun første skridt. Hele styrken ved dette værktøj er, at den kommer med forslag til andre relevante søgeord. Det kunne være flertal, ental eller med køb, ny, pris, billig, tilbud, udsalg osv. Du kan ikke få for mange relevante søgeord med, og bare rolig. De bliver sorteret og prioriteret på et senere tidspunkt.

Share

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.