Søgemaskineoptimering for begyndere – indlæg 2

Søgemaskineoptimering fo begyndere (Foto: Google.dk)

Søgemaskineoptimering fo begyndere (Foto: Google.dk)

I sidste indlæg tog vi første skridt i en komplet søgemaskineoptimering. Vi kiggede på produkter/ydelser og services samt konkurrenter, og vi fortsætter hvor vi slap.

For lige at opsummere omkring formålet med denne serie af indlæg omkring søgemaskineoptimering for begyndere, så er målet, at man til slut kan gennemføre en komplet analyse, strategi og praktisk søgemaskineoptimering på sit eget website. Der er selvfølgelig tale om en ”mild” løsning, da en avanceret løsning kræver mange års erfaring og hårdt arbejde. Er det en mere avanceret løsning man leder efter, så vil jeg anbefale at finde en ekspert på området. Det kunne eksempelvis være her.

Hvordan ser dit marked ud?

Du har fået brainstormet lidt på dine produkter og dine konkurrenter, og det er på tide at kigge lidt på potentialet. Hvordan ser dit marked ud? Sælger du til hele landet, til flere lande, til Jylland eller sælger du kun til et lille geografisk område? Hvem er dine kunder? Er det alle i alderen 20-50, er det kun kvinder eller er det kun mænd med hårproblemer? Dette punkt er ekstremt vigtigt, for at kunne lave strategien, for det handler om at kende sit marked, så man også kan afsætte rimelige ressourcer, vælge de rigtige strategier og steder at lægge indsatsen.

Næste skridt er en grundig søgeordsanalyse, så læs med i næste indlæg.

Share

Trackbacks / Pingbacks

  1. Søgemaskineoptimering for begyndere – Indlæg 3
  2. Er SEO en guldgrube?

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.