Søgemaskineoptimering for begyndere – indlæg 1

Søgemaskineoptimering fo begyndere (Foto: Google.dk)

Søgemaskineoptimering fo begyndere (Foto: Google.dk)

Du har et godt website, og nu vil du gerne have mere trafik. Du har fundet ud af at søgemaskineoptimering er én af de vigtigste kanaler til relevant trafik, så nu skal dit website optimeres, men hvor starter man?

Dette blogindlæg er det første i en række, som skal hjælpe dig i gang med søgemaskineoptimering. Det er målrettet nybegyndere som har ingen eller meget lidt viden om SEO, hjemmesider, Internettet osv. Det er skrevet således, at det er nemt at komme i gang og forstå. Alle spørgsmål er velkomne i kommentarerne.

Start med din forretning

De flest kaster sig direkte på websitet, når de skal i gang med søgemaskine optimering, men det er vigtigt at træde et skridt tilbage og starte mere overordnet. Det kan virke lidt mærkeligt eller omsonst, men det giver rigtig god mening, når du skal tage næste skridt – nemlig i gang med søgeordsanalysen.

Hvad tilbyder du?

Tag en blok papir og skriv navnet på din virksomhed øverst. Herefter laver du første punkt som hedder produkter/ydelser/ services, hvor du skriver ned hvad du tilbyder dine kunder. Sælger du eksempelvis biler skriver du ord som salg af biler, køb af biler, værksted, syn, dæk, reservedele, servicecheck osv. Vi skal have det hele med.

Hvem er dine konkurrenter?

Herefter laver du en ny overskrift kaldet Konkurrenter. Hvem er dine konkurrenter? Både de primære og de sekundære. Hvem er dine største konkurrenter, hvad tilbyder de, hvad koster deres produkter/ydelser/services osv.? Hvordan markedsfører de sig? Hvor ligger de på Google? Brug tid på at søge rundt efter dem og noter hvor de ligger, når du søger på dine egne produkter.

Læs med i næste indlæg når vi fortsætter arbejdet!

Share

Trackbacks / Pingbacks

  1. Søgemaskineoptimering for begyndere – Indlæg 3
  2. Er SEO en guldgrube?

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.