Søgemaskineoptimering – Er dit website relevant?

Sørg for at oprette en Google konto og få lagt Google Analytics og Google Webmaster Tools scripts ind på dit website, så du kan følge trafik og søgeord samt holde øje med fejl og mangler. Hvis du ikke har haft Google Analytics installeret før, kan det være en god ide at have det kørende i minimum 2-4 uger, så du har et nogenlunde datagrundlag at vurdere på.

Søgeord og indhold skal matche

Start med at tage et kritisk blik på dit indhold. Modsvarer dit indhold de mest benyttede søgeord som du kan se i Google Analytics? Det er vigtigt at dine besøgende finder hvad de leder efter, så hvis du har mange besøgende på eksempelvis søgestrengen ”varmt løbetøj til vinter”, så sørg for at have en side som netop beskriver alt om løbetøj til vinteren. Sørg for at dit indhold er unikt, spændende, af høj kvalitet samt tilføj relevante billeder. Artiklen må gerne være lang, men hold sproget præcist, korrekt, troværdigt og spændende.

Gør du dette vil dine besøgende finde dig troværdig og med tiden vil du opnå links på baggrund af det gode indhold. Du vil også opleve at dine besøgende kommer tilbage, skriver sig op til nyhedsbreve og tilføjer dit rss feed. Alt dette vil også helt automatisk sikre dig bedre placeringer i søgemaskinerne, fordi du er relevant og troværdig. Den bedste søgemaskineoptimering er den naturlige, hvor du opnår gode links og trafik på baggrund af unikt kvalitetsindhold, men det kan være svært og det kræver tid og ressourcer.

Læs mere om søgemaskineoptimering her!

Share

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.