Sociale medier kræver en kommunikationsstrategi

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

Rigtig mange virksomheder, små som store, bruger i denne tid mange kræfter på de sociale medier. Der oprettes profiler fra Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ osv., men skal man også tage højde for Pinterest, Flickr, Stumbleupon, Reddit osv.? Der er næsten uanede muligheder, hvilket gør det utrolig svært at vælge og navigere i de sociale medier.

Simpel kommunikationsstrategi

Skal man have succes på de sociale medier, er man nødt til at starte med en kommunikationsstrategi. Hvad er budskabet og hvem er målgruppen? Der er stor forskel på at være en lille webshop med målet om at sælge en masse varer og til at være en offentlig organisation, som gerne vil ud med relevante budskaber og historier. Få defineret din målgruppe og find ud af hvad de gerne vil vide noget om. Hvad rører sig i deres liv? Hvad kan de godt lide? Hvad kan du tilbyde dem, som de mangler i dag?

Sådan kommer du i gang

Når dette er på plads, er du klar til at arbejde med kommunikationen. Hvem skal styre dine sociale profiler, hvad er retningslinjerne for dialog, hvor ofte skal vi opdatere osv. Der skal simpelthen udarbejdes en handlingsplan som synliggør ansvarsområder og fokusområder samt en plan for hvorledes der skal følges op og måles resultater. Mål defineres typisk som en kombination af antal følgere, dialog, rækkevidde, delinger, viral effekt, trafik, salg/tilmeldinger mv.

I tvivl om hvordan man kommer i gang? Så kan du eksempelvis klikke her og få hjælp til en kommunikationsstrategi!

Share

Trackbacks / Pingbacks

  1. Få kommunikationen i top

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.