Skal man bruge penge på SEO?

google (Kilde: Google.com)

google (Kilde: Google.com)

SEO, som står for søgemaskineoptimering på dansk, er en disciplin hvor man optimerer site website eller sin webshop for at opnå bedre placeringer i søgemaskinerne. Man ønsker bedre placeringer i søgemaskinerne, da det generelt er ensbetydende med mere relevant trafik, og den relevante trafik skulle gerne være positiv for forretningen. Sælger man varer direkte på nettet i en webshop, skulle mere relevant trafik gerne resultere i flere salg. Er man håndværker skulle mere relevant trafik gerne resultere i flere henvendelser fra potentielle kunder. Enten i en kontaktformular, på telefonen eller på e-mail.

Organisk trafik er gratis

Det gode ved at få mere organisk trafik er at det er gratis. I modsætning til Google Adwords, bannerannoncering og andre betalte medier, koster det ingenting at få organisk trafik, uanset hvor meget det end måtte være. Vil man arbejde seriøst med søgemaskineoptimering skal man bruge en ekspert, så med mindre man selv er det, koster det selvfølgelig noget at hyre en ekspert. Til gengæld er potentialet også enormt stort hvis der er nok trafik i markedet. Jo mere trafik der er i markedet desto mere vil man have at vinde ved bedre placeringer. Men som med alt andet betyder mere at vinde også, at der er mere konkurrence.

Så spørgsmålet om man skal bruge penge på SEO afhænger fuldstændig af markedet og konkurrencen. Dertil skal det selvfølgelig også siges, at det nytter ikke noget at opnå gode organiske placeringer med dertilhørende trafik, hvis man ikke tilbyder et konkurrencedygtigt produkt/ydelse/service, men det er jo et helt andet blogindlæg.

Klik her for at se et eksempel på et webbureau med speciale i SEO!

Share

Trackbacks / Pingbacks

  1. Internettet – Mange muligheder for markedsføring

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.