Markedsføring, modeller og strategier

Markedsføringsstrategi (Kilde: Flickr.com)

Markedsføringsstrategi (Kilde: Flickr.com)

Der er en enorm udvikling i måden vi forbruger på og dermed også i måden virksomheder skal markedsføre sig. Internettet har været en kæmpe faktor i hele denne udvikling, og enhver virksomhed med respekt for sig selv har nu en hjemmeside og måske endda en strategi for online synlighed gennem markedsføring, sociale medier eller optimering af organisk trafik. Spillets regler har ændret sig, og det handler om at holde sig fuldstændig opdateret og åben over for alle de nye medier. Ser man dem som muligheder frem for trusler kan man vinde over konkurrenterne. Ser man dem som trusler har man allerede tabt!

Det betyder dog ikke, at alle de gamle markedsføringsdiscipliner, modeller og teorier er gået tabt, tværtimod. Det betyder bare, at man skal tænke mere ud af boksen. Tager man eksempelvis én af verdens mest kendte navne indenfor markedsføring Philip Kotler, så kan man stadig få stor nytte af hans modeller og teorier Det gælder eksempelvis den kendte SWOT-analyse, hvor man analyserer sine egne styrker og svagheder og sammenholder dette med markedets udfordringer og trusler. Den model giver et fremragende billeder af, hvordan markedet ser ud, og om det findes nogle ”huller” i markedet som kan udnyttes. I den forbindelse kan bogen Blue Ocean Strategy af W. Chan Kim og Reneé Mauborgne også anbefales på det kraftigste.

Klik her hvis du vil vide mere om online markedsføring og strategier!

Share

Trackbacks / Pingbacks

  1. Internettet – Mange muligheder for markedsføring

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.