Internet markedsføring er vejen frem

Hvem havde troet for 20 år siden, at markedsføringen ville flytte sig fra de traditionelle mediekanaler som aviser, magasiner, TV og radio til én anden kanal, internettet. Nu må man jo ikke tro at det ikke kan betale sig at bruge de traditionelle medier, for TV er eksempelvis stadig den ultimativt stærkeste mediekanal til at udvikle et brand, men der er sket et kæmpe skift i vores vaner og forbrug. Det hænger selvfølgelig også sammen med den voldsomme teknologiske udvikling for pludselig kan vi både høre radio, se TV og læse aviser på internettet, og det har givet uanede muligheder for dem som tør imødekomme udviklingen.

Markedsføring på internettet

Det har også haft en stor betydning for virksomhederne. Det er ikke alene nok at have en hjemmeside. Den skal også være flot, let at bruge, give de rigtige oplysninger, troværdig osv. Tidligere brugte vi telefonbøgerne og senere De Gule Sider på nettet til at finde virksomheder og deres kontaktoplysninger, men nu taster vi blot virksomhedens navn ind på Google. Det har eksempelvis også resulteret i en konkurs for De Gule Sider, som har været en anerkendt og stor spiller på det danske mediemarked. Denne udvikling betyder at virksomhederne i højere grad til forhold sig til markedsføring på internettet, for det er ikke nok at have en flot hjemmeside – den skal også have relevante besøgende. Søgemaskineoptimering, Google Adwords og online display markedsføring er blevet et fast element på rigtig mange virksomheders medieplan, og det er et område som vækster og tager budgetter fra de andre kanaler. Indsatsen kan målrettes meget effektivt og effekten kan måles, analyseres og optimeres. Ingen af de traditionelle mediekanaler kommer i nærheden af, at kunne dokumentere effekt så præcist som man kan på internettet.

Læs mere om internet markedsføring her!

Share

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.