Få styr på de sociale medier

Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Internettet giver din virksomhed mange muligheder for at markedsføre sig selv, og det er der også i høj grad mange, der har udnyttet. Der er næsten ikke den virksomhed, som ikke har en hjemmeside, og folk smider om sig med begreber som ’online branding’ og ’søgemaskineoptimering.’ Men ud over det ligger der også stort potentiale i branding via sociale medier. Her kan du komme tæt på dine kunder og tale direkte til dem – men du skal vide, hvordan du gør.

Det handler om tillid

Det er selvfølgelig ikke nyt for nogen, at Facebook, Twitter, LinkedIn og forskellige applikationer har holdt deres indtog på markedet. Men alligevel er der mange virksomheder som knækker nakken i forsøget på at bruge dem effektivt. Profiler på Facebook bliver efterladt døde efter 6 måneder, og det samme sker med Twitter og LinkedIn. Faren og det svære, i at arbejde med sociale medier, er nemlig, at du kommer meget tæt på din modtager. Du møder dem i en privat sfære, og det skal din markedsføring matche. Langsomt, men sikkert, skal du og din virksomhed opbygge et tillidsforhold til de potentielle kunder, du kan finde på de sociale medier. Det tager tid, og det kræver en grundigt gennemarbejdet kommunikationsstrategi, så kunderne hele tiden ved, hvad de kan forvente og kender din virksomheds visioner og mål.

Salg er ikke målet

Det specielle ved brugen af sociale medier er, at du ikke som i andre former for markedsføring har øget salg som det endelige mål i første omgang. De sociale medier skal bruges til at netværke og derigennem skabe et navn. Hvis du bruger den nødvendige tid på at opbygge tillid, vil kunderne have incitament for at dele viden om din virksomhed med andre, og det vil i sidste ende føre til mulige nye kunder. Men det kan være et langt, sejt træk, hvis du ikke ved, hvordan du bærer dig ad. Heldigvis er der råd for det, hvis ikke kan finde hoved og hale i noget. Kontakt et firma, som specialiserer sig i netop dette, og få den nødvendige rådgivning – så vil du og din virksomhed snart kunne se mulighederne i de sociale medier

Klik her for at læse mere om hvordan man får succes med de sociale medier!

Share

Skriv et svar

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.